Mine sisusse
Otsi siit
  • Rohkem valikuid...
Otsi tulemusi mis sisaldab...
Otsi tulemusi...
Jälgi teemat sisse logides  

Jälle kirjand vaja kirjutada!

Soovitatud postitused

No mida?

 

Järgmine jutustav kirjand vaja kirjutada.

 

Seekord teemal:

1) "Juhtum sügisesel vaheajal"

2) "Üllatus"

 

Kuna ma tõesti ei teinud sügis vaheajal midagi ja mingit normaalselt üllatust pole ka olnud, et mida teha siis?

 

Üks teema siiski esimeset tuli meelde, nimelt, jäin hambaarstil üldkontrollis käimata, see toimus sügisvaheajal.

 

Aga, mida panna põhiosasse, sissejuhatusse ja kokkuvõtesse?

 

Mul tõesti kirjandusoskus puudub, seega võib-olla oskate teie aidata?


toetan2.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP

Alati saab välja mõelda midagi, fantaasia möllama. Ei peagi täpselt enda elust rääkima.


Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites

Rauntz, sa käid mingi 6-8kl? Soovitan soojalt hakata neid kirjandeid kirjutama ja mida kiiremini seda parem, sest kui 9. klassi jõuad, pead siiski tegema ju lõpueksami, kus on 200-sõnaline kirjand vaja koostada, 40p annab see, üldjuhul on teema seal lebo, kuid kui sa juba selliste teemadega hakkama ei saa, siis pole ju miskit parata.

Gümnaasiumis üleüldse 400-800 sõnalised, seega kirjuta.

Kui mõtteid ei tule, mõtle välja, ega keegi fakte kontrollima ei hakka, 70% mina oma kirjanditest räägin puhtalt fantaasia või pugemise toel, ehk räägin seda mida õpetajad kuulda tahavad, kuid ise ei tea sellest midagi, siiski saan oma rahuldava või isegi hea kätte.


azddaz

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Author of the topic Postitas

Ma hakkan teile kirjutan teile juppide kaupa siia teksti, alustan sissejuhatusest, andke siis nõu ja soovitusi, aitäh!

Teema siis selline, et üllatusena jäi inglise keele tund ära.

 

Sissejuhatus:

Ühel teisipäeva hommikul said meie

klassi poisid järsku teada, et inglise

keele tund jääb ära ja tuleb minna aulasse.

Poisid ei teadnud, mis seal toimumas hakkas,

aga nad läksid, kaasaarvatud ka mina.


toetan2.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP
Ma hakkan teile kirjutan teile juppide kaupa siia teksti, alustan sissejuhatusest, andke siis nõu ja soovitusi, aitäh!

Teema siis selline, et üllatusena jäi inglise keele tund ära.

 

Sissejuhatus:

Ühel teisipäeva hommikul said meie

klassi poisid järsku teada, et inglise

keele tund jääb ära ja tuleb minna aulasse.

Poisid ei teadnud, mis seal toimumas hakkas,

aga nad läksid, kaasaarvatud ka mina.

 

Sissejuhatuses küsi nagu küsimus näiteks või tõsta üles probleem või proovi kuidagi teema puntke sinna kirjutada. Teemaarenduses kirjutad pm need lahti. Kokkuvõttes räägi enda seisukohast vms. Loodan et saad aru, mida ma silmas pean. Vaata, et sa siis kirjandisse ei kirjuta "Sissejuhatus:...." jne.


Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Author of the topic Postitas

Loom, selliseid asju räägitakse arutlevas? See muidu jutustav.

Põhisisu 1 lõik:

Hommikuti nagu ikka, ärkan üles ja hakkan hommikusi toimetusi tegema.

Nendeks toimetusteks on hommikune nõudepesemine, hammaste harjamine,

koristan veidikene oma tuba, kammin pea ära, mis öisest magamisest sassi läinud,

panen riidesse ja lõppude lõpuks einestan hommikust, mille ema valmis on teinud.

Kui need saan tehtud, siis ei pääse ma üle ega ümber koolist, mis siis ikka, lähen kooli.

 

E:// Kurat, ma oleksin pidanud tegema minevikus sellise.

 

E:// Muutsin seda, aga LUGEGE JUST SEDA SIIN!

 

Hommikuti nagu ikka, ärkasin üles,

ja hakkasin hommikusi toimetusi tegema.

Täna näiteks pesin nõud ära, koristasin

veidi oma tuba, mis oli eilsest veidi korrast

ära oli. Kammisin pea, juuksed olid öisest

magamisest sassi läinud. Panin riidesse ja

natukene sõin. Lõppude lõpuks läksin ma

kooli.


toetan2.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP

Emm sissejuhatuses peaks olema ikkagi nagu mingid väited vms, mida teemaarenduses analüüsid vms.


Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites

Lulwut, mis tahate öelda, et jutustavas kirjuandis ei või probleeme jms välja tuua? Igal lõigul peab idee olema ju, ei saa mingist suvalisest pasast rääkida ometi.

Võin eksida, kuid minumeelest on see nii, samas kirjutasin ilmselt jutustavat kirjandit uhh, ei mäletagi misajast.

Igaljuhul peab mõte olema ja sissejuhatuses tood just välja need lõigu mõtted, mida hakkad nö "analüüsima". Kokkvõttes võtad terve pasa kokku ja kordad oma teemaarenduse lõike.

Vähemalt sellist kammajura räägiti meil koolis kirjanduse tunnis.

 

E: Kirjastiil võiks ka natukene parem olla, muidu enam-vähem. Sõnade kordumist ka väga ei tohiks kasutada. Aa ja enda kommenteerimine peaks ka vale olema, seega ei tohi ennast kommenteerida et just sõin v hetkel hakkasin sööma, kui seda kirjandit kirjutan.

E2: Kui juba tarka panen, siis panen täie rauaga, nimelt öeldis peaks ka lauses teisel kohal olema, nt ma olen koolis, sul oli kuskil see viga. Täiendeid kasutad ka üpris palju, vaata et nende reeglitega ei eksi, ei mäleta küll neid peast, kuid need imesid.


azddaz

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites

Rauntz sa pead kirjutama jutustava kirjandi mitte muinasjutu, kui sa mingist kuradi tunni ärajäämisest räägid, siis sa saad sisu eest 0 punkti.

Ära väga vahvli peale lootma koguaeg jää. Varem või hiljem sa pead kirjandi kirjutamise ära õppima.

 

/Seda ka veel, et kui kirjutad teksti valmis, siis loe kohe üle ka, sul on päris palju sõnade järjekorra vigu.

Kahest lausest vaevalt sobiks sissejuhatuseks, kui just sul kirjandi sõnadearv ei pea u. 75 sõna olema.


a918aaac8bb2f5a159f631aac3dc5aaa.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Author of the topic Postitas

Postitan siia siis põhiosa ära ja lõpetan siin postitamise:

 

TR Hommikul nagu ikka, ärkasin üles

ja hakkasin hommikusi toimetusi tegema.

Näiteks pesin nõud ära, harjasin hambaid,

koristasin veidi tuba, mis eilsest veidi korrast

ära oli. Kammisin pea ära, sest juuksed oli öise

magamisega sassi läinud. Panin riidesse ja sõin.

Lõppude lõpuks läksin ma kooli.

TR Kooli lähen ma tavaliselt bussiga number kümme.

Kui kooli olin jõudnud, siis kell parasjagu just käis.

Õnneks teadsin, et esimene tund on vaba ja

kiirustada pole mõtet. Vahetasin riided ja siis

tuli õppealajuhataja ja palus mul raamatukokku minna

ja seda ma ka tegin. Kuni vahetunnini olin seal ja kui

kell käis, läksin eesti keele klassi.

TR Kell läks tundi. Eesti keele tunnis saime üllatusena

teada, et tuleb kirjandit kirjutama hakata. Nii me ka

kõik tegime. Alguses mul ei tulnud midagi meelde, kuid

siis järsku plahvatas minus miski ja hakkasin usinal kirjutama.

Mustandit ma päris lõpuni teha ei jõudnud, sest mõte jõudis

mulle alles kesest tundi pähe, kuid järgmises tunnis lõpetan.

TR Vahetunnikell käis ja järsku langesime teise üllatuse ohvriks. Nimelt

saime klassijuhatalt teada, et

me peame minema inglise keele tunni asemel aulasse, sest

meile tuleb rääkima koolivilistlane.

 

TR = taandrida.


toetan2.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Author of the topic Postitas
*kiirustada pole mõtet. - Olevikus ju, peab minevikus olema, e. polnud mõtet.

*kuid järgmises tunnis lõpetan. eee, järgmises tunnis lõpetasin. Peaks nii olema.

 

Võtan tolle koha maha, aga tänud kõigile nõuandjatele.

Vaatan, saab, mis saab, elu läheb edasi, kokkuvõte ja need tegin ka ära, aga teema lukku?

 

E: Ärge veel lukku pange, ütlen pärast hinde ka ära.


toetan2.gif

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
SUPERVIP

Sa ikka ei oska üldse.

Algklassis käid?

 

Harjuta kirjutama juba 700-800 sõnalisi kirjandeid, pigista kõik välja teemast.

Kasuta fantaasiat, sinuvanustel peaks seda ju isegi ülearu olema.

Kirjandit hinnatakse sisu, grammatika, stiili ja ülesehituse põhjal.

Sisu - sisukas, huvitav lugeda.

Grammatika - ära tee kirjavigu.

Stiil - kasuta sõnu, mis näitavad, et sinu intelligents ei piirdu esimese nelja klassiga.

Ülesehitus - jälgi, et kirjandis on sissejuhatus, sisu, lõppsõna. Lisaks pane tähele, et sa ei kirjutaks teksti servast servani. Tekst peab olema nagu raamatus, vajadusel poolitada (seda ikka ehk oskad).

 

Krt ma kirjutan oma blogi ka paremini, kui Sina oma praegust "kirjandit".

Ajad oleviku ja mineviku segamini.

Koolis kell ei käi, kell heliseb.

Kedagi ei koti sinu igav loendus, mida sa täpselt tegid. Too kirjandisse mingi huvitav seik.

"Kell läks tundi" - släng. Pigem kirjuta "Tunnikella helisedes läksin.."; "Järgmise tunni, eesti keele, alguses..".

Langesite üllatuse ohvriks, et peate minema inglise keele tunni asemel aulasse - ise ka aru saad, kui labaselt see kõlab? Te oleksite nagu mingid vaesed ohvrid, nagu purikaohver Milana, kes sai 265 000 rubla hüvitist.

Mina paneks sulle hindeks kahe, mööndusega.

20 euri eest teen ära sulle, 600 sõna. Tsau


RSN: Sir Tanel

Clan chat: Da Chunky

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP
Sa ikka ei oska üldse.

Algklassis käid?

 

Harjuta kirjutama juba 700-800 sõnalisi kirjandeid, pigista kõik välja teemast.

Kasuta fantaasiat, sinuvanustel peaks seda ju isegi ülearu olema.

Kirjandit hinnatakse sisu, grammatika, stiili ja ülesehituse põhjal.

Sisu - sisukas, huvitav lugeda.

Grammatika - ära tee kirjavigu.

Stiil - kasuta sõnu, mis näitavad, et sinu intelligents ei piirdu esimese nelja klassiga.

Ülesehitus - jälgi, et kirjandis on sissejuhatus, sisu, lõppsõna. Lisaks pane tähele, et sa ei kirjutaks teksti servast servani. Tekst peab olema nagu raamatus, vajadusel poolitada (seda ikka ehk oskad).

 

Krt ma kirjutan oma blogi ka paremini, kui Sina oma praegust "kirjandit".

Ajad oleviku ja mineviku segamini.

Koolis kell ei käi, kell heliseb.

Kedagi ei koti sinu igav loendus, mida sa täpselt tegid. Too kirjandisse mingi huvitav seik.

"Kell läks tundi" - släng. Pigem kirjuta "Tunnikella helisedes läksin.."; "Järgmise tunni, eesti keele, alguses..".

Langesite üllatuse ohvriks, et peate minema inglise keele tunni asemel aulasse - ise ka aru saad, kui labaselt see kõlab? Te oleksite nagu mingid vaesed ohvrid, nagu purikaohver Milana, kes sai 265 000 rubla hüvitist.

Mina paneks sulle hindeks kahe, mööndusega.

20 euri eest teen ära sulle, 600 sõna. Tsau

Lugesid mu mõtteid.Näiteks sellised väljendid jäta välja, et juuksed läksid öise magamise pärast sassi.Öine magamine???Ja siit loeb nagu välja, et öine magamine on mingi isik. Öise magmise pärast-öisest magamisest.Ei tea kas said pihta, aga jah...


Elvakas66@hotmail.com

It is foolish and wrong to mourn the men who died.

Rather we should thank God that such men lived.

Kus viga näed laita, seal mine ja aita!

Dlja hitrõi zhopõi

jest hui s vintom :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Postitan siia siis põhiosa ära ja lõpetan siin postitamise:

 

TR Hommikul nagu ikka, ärkasin üles

ja hakkasin hommikusi toimetusi tegema.

Näiteks pesin nõud ära, harjasin hambaid,

koristasin veidi tuba, mis eilsest veidi korrast

ära oli. Kammisin pea ära, sest juuksed oli öise

magamisega sassi läinud. Panin riidesse ja sõin.

Lõppude lõpuks läksin ma kooli.

TR Kooli lähen ma tavaliselt bussiga number kümme.

Kui kooli olin jõudnud, siis kell parasjagu just käis.

Õnneks teadsin, et esimene tund on vaba ja

kiirustada pole mõtet. Vahetasin riided ja siis

tuli õppealajuhataja ja palus mul raamatukokku minna

ja seda ma ka tegin. Kuni vahetunnini olin seal ja kui

kell käis, läksin eesti keele klassi.

TR Kell läks tundi. Eesti keele tunnis saime üllatusena

teada, et tuleb kirjandit kirjutama hakata. Nii me ka

kõik tegime. Alguses mul ei tulnud midagi meelde, kuid

siis järsku plahvatas minus miski ja hakkasin usinal kirjutama.

Mustandit ma päris lõpuni teha ei jõudnud, sest mõte jõudis

mulle alles kesest tundi pähe, kuid järgmises tunnis lõpetan.

TR Vahetunnikell käis ja järsku langesime teise üllatuse ohvriks. Nimelt

saime klassijuhatalt teada, et

me peame minema inglise keele tunni asemel aulasse, sest

meile tuleb rääkima koolivilistlane.

 

TR = taandrida.

 

See kõik tundub nagu märkmetena kuskil vihikunurgas. Kasuta vähem sõnakordusi, mõtesta laused korralikult lahti, ära kasuta väljendeid nagu "lõppude lõpuks", "näiteks"(kõik näited too teistmoodi teksti), Kell ei lähe tundi, Sinus ei plahvata miski ,"Mustandit ma päris lõpuni teha ei jõudnud, sest mõte jõudis

mulle alles kesest tundi pähe, kuid järgmises tunnis lõpetan. " sellest lausest ei saa üldse aru. Kes see järgmine üllatus oli, kelle ohvriks te langesite ?. Kooli vilistlane peaks olema kaks sõna (?). Loe nüüd see "kirjand" (lühijutt märkmetest) läbi ja mõtle mis sa valesti tegid. Enamus laused on sisu poolest ebakorrektsed, vead. Kui sa selle kirjandi eest üle 3 said, on teil ikka väga, väga kehv õpetaja.

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
VIP
Postitan siia siis põhiosa ära ja lõpetan siin postitamise:

 

TR Hommikul nagu ikka, ärkasin üles

ja hakkasin hommikusi toimetusi tegema.

Näiteks pesin nõud ära, harjasin hambaid,

koristasin veidi tuba, mis eilsest veidi korrast

ära oli. Kammisin pea ära, sest juuksed oli öise

magamisega sassi läinud. Panin riidesse ja sõin.

Lõppude lõpuks läksin ma kooli.

TR Kooli lähen ma tavaliselt bussiga number kümme.

Kui kooli olin jõudnud, siis kell parasjagu just käis.

Õnneks teadsin, et esimene tund on vaba ja

kiirustada pole mõtet. Vahetasin riided ja siis

tuli õppealajuhataja ja palus mul raamatukokku minna

ja seda ma ka tegin. Kuni vahetunnini olin seal ja kui

kell käis, läksin eesti keele klassi.

TR Kell läks tundi. Eesti keele tunnis saime üllatusena

teada, et tuleb kirjandit kirjutama hakata. Nii me ka

kõik tegime. Alguses mul ei tulnud midagi meelde, kuid

siis järsku plahvatas minus miski ja hakkasin usinal kirjutama.

Mustandit ma päris lõpuni teha ei jõudnud, sest mõte jõudis

mulle alles kesest tundi pähe, kuid järgmises tunnis lõpetan.

TR Vahetunnikell käis ja järsku langesime teise üllatuse ohvriks. Nimelt

saime klassijuhatalt teada, et

me peame minema inglise keele tunni asemel aulasse, sest

meile tuleb rääkima koolivilistlane.

 

TR = taandrida.

 

Sa üldse mõtled ka millest kirjutad? Soovitan sul raamatuid lugeda. Varuvariandina loe ajalehti ja mitte kollaseid, vaid väljaandeid, kus on arvamusartikleid või empiirilisi üksikuurimisi mingisuguse haridusliku, poliitlise või majandusliku teema kohta.

 

Hommikul nagu ikka, ärkasin üles ja hakkasin hommikusi toimetusi tegema. Kirjandite puhul ei kasutata sõna nagu, vaid näiteks ja seda erand juhtudel.

Näiteks pesin nõud ära, harjasin hambaid, koristasin veidi tuba, mis eilsest veidi korrast ära oli. Esimene tegevus, mis hommikul teed, on nõudepesu? I don't buy it neither does your teacher.

Lõppude lõpuks läksin ma kooli. Lõppude lõpuks? Ei toida kirjandis. Selle asemel võiksid kirjutada sõna seejärel.

Kell parasjagu käis. Võttis jalad alla ning hakkas liikuma?

 

Ma ei vaevu edasi lugema. Antud tekst on jabur ja labane. Mis on sinu kirjandi teema? Kas sa pead enda päevast rääkima või on sul vabavalik teema suhtes? Kas sinu kirjand on jutustav, kirjeldav või arutlev?

 

Ma kirjutaks mõnest huvitavast või erilisest päevast, mis on sinule meelde jäänud. Esmalt kirjutaks välja märksõnad selle päeva kohta, teeks nn. ajurünnaku - minuti jooksul kirjutad välja kõik meelde tulevad sõnad selle päeva kohta. Seejärel vaatad need sõnad üle ja otsustad, mida sa neist kirjandis sooviks kasutada ning siis lood neist mingisuguse süsteemi.

 

Ma sügavalt kahtlen, kas sinu kirjandi lugejat huvitab see, kas sina hommikul hambaid pesed ja kes sinul toidu valmis teeb. Kui mul oleks vaja kirjutada jutustav kirjand enda meeldejäävast päevast, siis ma kirjutaks näiteks mõnest teatris või kinos käigust, reisist või matkast, peost või sünnipäevast, sõpradega koos peetud üritusest või mitte sõpradega üritusest. Ära vali teemat, millest on sul endal raske kirjutada ja mis teisi väga ei huvita.

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites

Ma soovitaks tegelikult hoopis lugeda kellegi teise kirjandeid, netis ikka neid leidub. Sinu kirjandi viga on see, et mõte puudub - sisu eest max 5p ja pmst ongi hinne max 3.

Siiski arvan, et saad oma 3 kätte, ega ta nii hull ka polnud, kuid minu õpetaja lükkaks toorelt 2 ära ilma mööndusi tegemata.

Ajad tee ka selgeks omale, no suhteliselt raske on aru saada. Sõnade kordumist õnneks sul väga ei ole, suht hästi, sest endal kipub see väga suur probleem olema. Kui suudaksid mingi idee leida ja NORMAALSE lause koostada, siis vast saaksid kirjanditega hakkama ka. Kindel soovitus oleks sulle, et pane öeldis lauses teisele kohale, no väga raske on lugeda teksti, mis koosneb lihtlausetest ja seal on ka öeldis viimasel kohal. Grammatikaga polegi hull, kuid laused on seosetud, pead enne uut taandrida ka seose leidma, mitte hakkama lambist uuest teemast rääkima.

Kõik algab ideest, kui seda pole siis tuleb välja selline kirjand, nagu sa just meile kirjutasid. Pole hullu, eks me kõik õpime, keegi pole kunagi mingi meisterkirjutaja olnud, seega no harm done ja soovitaks siiski teiste nõuandeid kuulata, tuleb hiljem kasuks.


azddaz

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites
Jälgi teemat sisse logides  

×
×
  • Loo uus...

Oluline informatsioon

Selle veebisaidi paremaks muutmiseks oleme teie seadmesse paigutanud küpsised . Võite kohandada oma küpsiste seadeid , vastasel juhul eeldame, et te olete küpsiste kasutamisega nõus kui jätkate veebisaidil sirvimist.. Palun lugege läbi Kasutustingimused ja Privaatsuspoliitika.