Mine sisusse
Otsi siit
  • Rohkem valikuid...
Otsi tulemusi mis sisaldab...
Otsi tulemusi...

[ÕPETUS] Sujuvate kaamerate tegemine smoofoferiga

Soovitatud postitused

Niisiis alustame. Sujuvate kaamerate tegemine on muuvimeikingus väga vajalik asi, kuna järsud ja liiga muutlikud kaamerad rikkuvad vägagi klippi iludust.

 

Üldiselt võib neid teha ka C4D-s, aga smoofoferiga on palju kergem.

 

Tegin ka näidise. (Ei viitsinud raisata palju aega selle peale)

 

Enne smoofoferiga töötlemist:

 

Peale smoofoferiga töötlemist:

 

Smoofoferi koduleht

 

SMOOFOFER v0.5b DOWNLOAD

 

Ma loodan et kõik oskavad teha tavalisi kaameraid (campathe) HLAE-s. Kui ei, siis googles ja youtubis on olemas tuhandeid tutoriale nende tegemiseks. Kui campathid on tehtud, siis kirjutage consooli mirv_camexport_mode 1 (kaamera salvestub eraldi .bvh screenshotide kausta) ning hakkake salvestama screenshotid. Kui see on tehtud, siis koos screenshotidega pidi tulema *.bvh fail (faili nimi oleneb HLAE versioonist, kõige viimastes on see "motion.bvh").

 

ÄRGE HLAE KINNI PANGE!

 

Edasi tehke lahti smoofofer, vajutage "File>Import BVH" file ning valige teie kaamera fail.

 

Pidi tulema midagi sellist:

tut_1.png

 

Jooned tähendavad kaamera liikumisi ja vaatepilti. Iga järsk joone muutus tähendabki kaamera järsku liigutust/pööret. Seda me tahamegi parandada.

 

 

Selleks on mitut meetodit, meetod sõltub tehtud kaamerast ning seda tuleb teil ise määrata proovimise teel.

 

1. Esimeseks meetodiks on teha keyframe iga järsu koha juurde (hiir õige koha peale ning hiire parem nupp>add key frame).

2. Teiseks on teha nii, et järsk koht jääb kahe keyframe-i vahele.

tut_2.png

 

Nagu näha oma näidises olen ma kasutanud mõlemaid meetodeid.

 

Keyframe-d tuleb panna ka paar frame-i peale algust ja paar frame-i enne lõppu.

Kui kõik keyframe-d on pandud, siis vajutage hiire paremat nuppu ja klikkige Generate Splines, see teeb teie jooned sujuvateks, vastavalt kuidas olid pandud keyframe-d.

311.png

 

Peale seda vajutage File>Export splines to BVH file... ning salvestage kuskile ära. Siis võtke lahti uuesti HLAE ning lisage uus command (Add>STUFFTEXT). Time peab olema 1 sajandik enne esimese campathi alguse ning command on selline: mirv_camimport_load "Tee teie uue .bvh failini". Peale seda klõpsake "OK" ning ongi teie sujuv kaamera valmis.

1.png

 

Paar tippi:

1) Kui te lisate liiga vähe keyframe-i, siis teie kaamera tee võib väga palju muutuda (võib lennata läbi seinte vms).

2) Kui te lisate liiga palju keyframe-i, siis kaamera võib jääda natuke järsuks (ei teki õiget sujuvust).

3) Sinna kuhu te panete keyframe, jääb see liigutus kaameras suhteliselt samaks, seega tuleb ise arvestada sellega kuhu panna keyframe.

Näiteks kui originaalis kaamera ei lenda läbi seina ning peale smoofoferi lendab, siis tuleb panna keyframe sinna kohta kus kaamera lendab läbi seina, et kaamera tee ei muutuks nii palju.

4) Üleval on kirjas keyframe, kus teie hiir praegu asub, selle abil saab orienteeruda. (Mida rohkem paremale, seda nii öelda edasi ajas te olete). Vasakul on algus, paremal on lõpp.

5) Tuleb palju ümberteha, kuni te leiate teile sobiva sujuva kaamera. (Oma näidises pidin umbes 20 korda ümbersalvestama, kuni tuli enamvähem normaalne välja)

 

Kui tekib küsimusi siis kirjutage siia teemasse või Steam: ga3ttpom / MSN: pingu524@hotmail.com

 

Õpetuse koostas Ga3 - 2012©

Muudetud liikme ga3ttpom'i poolt

Jaga seda postitust


Postituse link
Share on other sites

Kommentaari lisamiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks peate olema liige

Loo konto

Liituge meie kommuuni uue kontoga. See on lihtne!

Loo uus konto

Logi sisse

On juba konto? Logi sisse siit.

Logi sisse nüüd

×
×
  • Loo uus...

Oluline informatsioon

Selle veebisaidi paremaks muutmiseks oleme teie seadmesse paigutanud küpsised . Võite kohandada oma küpsiste seadeid , vastasel juhul eeldame, et te olete küpsiste kasutamisega nõus kui jätkate veebisaidil sirvimist.. Palun lugege läbi Kasutustingimused ja Privaatsuspoliitika.